Od połowy kwietnia 2023 roku w Świnoujściu zamknięta jest ulica Ku Morzu, prowadząca do ważnych atrakcji turystycznych miasta i regionu. Zamknięto ją w związku z wprowadzeniem strefy ochronnej wokół gazoportu. Mieszkańcy Świnoujścia domagają się otwarcia ulicy i powołują na przedwyborcze obietnice.
W Gdyni, w dniach 29-30 listopada br., odbędzie się międzynarodowa konferencja poświęcona tematyce LNG i bioLNG. W salach Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego eksperci dyskutować będą m.in. o przewagach wynikających z zastosowania tych paliw w przemyśle, transporcie oraz w kontekście raportowania ESG.
W Kapitanacie Portu Północnego odbyła się dziś konferencja prasowa w sprawie współpracy między Gaz-Systemem, Urzędem Morskim w Gdyni i Portem Gdańsk przy budowie terminala gazowego FSRU.
Już w listopadzie w Gdyni po raz kolejny spotka się grono znakomitych ekspertów, by wspólnie zastanowić się, jak w rzeczywisty sposób przeprowadzić transformację energetyczną z zastosowaniem LNG i bioLNG.
Gaz-System ma kompletu pozwoleń administracyjnych dla części lądowej morskiego terminala regazyfikującego FSRU - poinformowała spółka w piątek. Oznacza to, że wszystkie trzy gazociągi lądowe FSRU są gotowe do budowy, która ma ruszyć w 2024 roku.
12 i 13 października w sali Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni spotkali się reprezentanci polskiego przemysłu, by podczas tegorocznej edycji Konferencji Polskiej Platformy LNG i bioLNG wspólnie zastanawiać się, jak nadążyć za innymi i w rzeczywisty sposób rozpocząć transformację energetyczną kraju przy pomocy LNG i bioLNG.
Gaz-System podjął decyzję o zwiększeniu od lipca 2022 r. rocznych możliwości załadunku na cysterny skroplonego gazu ziemnego w terminalu LNG w Świnoujściu o dodatkowe 55 tysięcy ton.
Transport morski stanowi dominujący element międzynarodowego łańcucha dostaw. Według raportu przedstawionego w tym roku przez Europejską Agencję Środowiskową wraz z Europejską Agencją ds. Bezpieczeństwa na Morzu, transport morski odpowiada za 77 proc. handlu zewnętrznego UE oraz 35 proc. handlu wewnętrznego państw unijnych. Z tego względu wywiera globalny wpływ nie tylko na gospodarkę, ale również (i być może przede wszystkim) na środowisko.
Rosnąca liczba przewoźników decyduje się na inwestycję w paliwa alternatywne. Jest to spowodowane koniecznością przestrzegania coraz bardziej restrykcyjnych norm emisyjności i zapisami, które we Wspólnocie wprowadza European Green Deal. Przedsiębiorcy transportowi mają do wyboru elektryki i gaz. Rzeczywistość pokazuje, że ten drugi napęd jest popularniejszy. Czy LNG wkrótce stanie się wiodącym paliwem w ciężarówkach? O możliwych kierunkach rozwoju paliw alternatywnych w transporcie ciężarowym mówi Marta Staniszewska, ekspert GBox
Ponad 30-proc. wzrost sprzedaży sprężonego gazu CNG do napędu pojazdów oraz 18-proc. wzrost sprzedaży LNG zanotowała w 2020 r. spółka PGNiG Obrót Detaliczny.
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy